Touristische Gemeinschaft der Stadt Touristische Gemeinschaft der Stadt Krk

Stadt der Geschichte und Kultur

U novouređenom Hotelu Maritim, 04. prosinca 2018. godine, održana je prva sjednica Skupštine Turističke zajednice Grada Krka kroz koju su okupljene zajednički proveli njezin predsjednik Darijo Vasilić i direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice Grada Krka Nataša Jurina.

Na samom početku verificiran je mandat novog člana Skupštine, i to Ivana Vučića kao predstavnika tvrtke Krčki dvori d.o.o., a koji na tom mjestu mijenja njihovog dosadašnjeg predstavnika Denija Jurešića.

Nakon što je usvojena Službena bilješka s prethodnog zasjedanja, Nataša Jurina podnijela je Izvješće o radu za 2018., prezentiravši i ovogodišnje financije, odnosno, zbog povećanih prihoda (k tome i rashoda), rebalans Financijskog plana. Kako je naglasila tijekom svog izlaganja, unatoč rekordima dostignutim 2017., ovu ćemo godinu pamtiti po još boljim rezultatima, obzirom da je u izvještajnom razdoblju ostvareno gotovo 1,3 milijuna noćenja, čime i nadalje ostajemo u nevelikom društvu jadranskih destinacija koje se mogu pohvaliti tako zavidnim ostvarenjem. Zadržavajući se na ovogodišnjoj statistici kojom je obuhvaćeno prvih devet mjeseci, tumači Jurina, na našem je području (u kategoriziranom smještaju) ostvareno 220.527 dolaska i 1.279.009 noćenja, a u komparaciji s prošlogodišnjim rezultatima, u dolascima je zabilježeno povećanje od 6%, dok noćenja svjedoče u prilog povećanju od 4%. Također, domaći gosti (u odnosu na 2017.) ostvarili su veći broj noćenja, i to za respektabilnih 20%, dok strani gosti bilježe povećanje od 4%. Najveći broj dolazaka i noćenja ostvaren je u privatnom smještaju (43%; 44,4%), za kojim slijede kampovski (42,3%; 44%) i hotelski smještaj (14,7%; 11,6%), s time da je isti poredak zadržan osvrnemo li se i na njihov postotni rast. Prema učešću u ukupnom broju dolazaka i noćenja, nastavlja Jurina, najznačajnija emitivna tržišta i nadalje su Njemačka, Italija, Austrija i Slovenija, a unatoč tome što je značajan ovogodišnji porast ostvarilo nizozemsko tržište, bitno je iznova konstatirati porast njemačkog, i to za 8,08% u dolascima i 7,22% u noćenjima, rast talijanskog za 7,06% u dolascima i 2,7% u noćenjima, kao i rast austrijskog, za 5,6% u dolascima i jednako toliko u noćenjima. Udio Grada Krka u dolascima u odnosu na ostala otočna mjesta, prenosi Jurina, iznosi 25%, udio Baške 22%, Omišlja 16%, Malinske 13%, Punta 13%, Dobrinja 8% i Vrbnika 2%, dok udio Krka u strukturi noćenja iznosi također 25%, udio Baške 20%, Omišlja 16%, Malinske 14%, Punta 12%, Dobrinja 9% i Vrbnika 2%. Vodeći se iznesenim podacima, zaključuje Jurina, Krk još jednom može pohvaliti naslovom otočnog turističkog lidera.

Rasprava o dizajnu vrijednosti kao primarnoj grupi aktivnosti Turističke zajednice startala je predstavljanjem akcija uređenja šetnica i markiranja biciklističkih staza, a nastavljena analizom održanih kulturno-zabavni sadržaji čiju organizaciju u cijelosti ili dijelom potpisuje Turistička zajednica, s time da je za nisku različitih manifestacija izdvojen i najznačajniji dio ovogodišnjih proračunskih sredstava. Osobita pozornost bila je još jednom usmjerena prema 494. izdanju Krčkog sajma - Lovrečeve, kao najveće i najzahtjevnije manifestacije u organizaciji Turističke zajednice koja brojnim posjetiteljima iz godine u godinu nudi sve bogatiji i atraktivniji program, združujući pritom zabavne, kulturne, folklorne i povijesne sadržaje, od koncerata na krčkoj rivi, preko natjecanja u rezanju pršuta i oživljene srednjovjekovne i renesansne prošlosti, pa sve do organiziranih besplatnih radionica i raznovrsnog sajmenog dijela. Za realizaciju ovog trodnevnog spektakla, koji na najbolji mogući način opravdava gradsko geslo, ukupno je izdvojeno 569.144,96 kn. Pored Uskršnje dobrodošlice, višednevne biciklističke avanture Krk Bike Story, sve atraktivnije regate tradicijskih brodica Krčka jedra i Dana smokava, posebno poglavlje, posve zasluženo, dobilo je premijerno izdanje Krk Music Festa, povodom Svjetskog dana glazbe i prvog dana ljeta, priređeno između 21. i 23. lipnja, i to kao rezultat suradnje Turističke zajednice, Grada Krka i hotelske kuće Valamar Riviera. Riječ je o manifestaciji kojoj je s obzirom na sintezu najrazličitijih glazbenih žanrova i atraktivnost samih izvođača, pošlo za rukom dostojno proslaviti glazbenu umjetnost, objedinjujući pritom, na tri najfrekventnija gradska punkta, više od 20 događanja, čemu je, naposljetku, pridružen i Street Food Market ponudivši internacionalnu street food ponudu zavidne razine kvalitete. Za realizaciju ovog trodnevnog događanja tako je izdvojen budžet od 598.230,00 kn, s time da je zajedničko financijsko učešće Turističke zajednice i Grada Krka iznosilo 225.000,00 kn, a Valamar Riviere 373.230,00 kn.

Nadalje, razmotren je i prihvaćen prijedlog Programa rada Turističke zajednice za narednu godinu, zajedno s Financijskim planom, koji prihode i rashode planira u iznosu od 5.300.000,00 kn, što uzimajući u obzir ovogodišnje (rebalansom korigirano) ostvarenje od 5.095.000,00 kn, govori u prilog povećanju od 4%, koje se osim uz sve bolje turističke rezultate (milijun noćenja ostvarenih u kolovozu, i to šest dana ranije nego li 2017. godine) vezuje i uz najavljeno povećanje boravišne pristojbe u narednoj godini, a koja će se za promet ostvaren u hotelima povećati za 25% (za glavnu sezonu s 8,00 kn na 10,00 kn), za promet ostvaren u privatnom smještaju za 15% (paušal za krevet u A razredu s 300,00 kn na 345,00 kn), dok za promet ostvaren u kampovima ostaje na postojećoj razini.

 

 

 

Anmelden