Deutsch

Grad Krk rezultatima priskrbio titulu najjačeg turističkog mjesta otoka Krka

08. Skupstina - Krčka događanjaKrajem odnedavno prošle godine u krčkoj Maloj vijećnici održana je sedma sjednica Skupštine Turističke zajednice Grada Krka koju su zajednički moderirali gradonačelnik, ujedno i predsjednik Turističke zajednice Darijo Vasilić te direktorica Turističkog ureda Nataša Jurina.

Nakon što je usvojena Službena bilješka s prethodnog zasjedanja, Nataša Jurina podnijela je Izvješće o radu za 2013., prezentiravši i ovogodišnje financije, odnosno, zbog povećanih prihoda u prva tri kvartala, rebalans Financijskog plana. Kako je istaknula na samom početku, i ovu ćemo sezonu moći pamptiti po iznimnim rezultatima. Iako je početak turističke godine bio uglavnom obilježen vremenskim neprilikama, pa su shodno tome i turistički posjeti bili manji od planiranih, sredina i kraj ipak su doprinijeli tome da o ovoj godini možemo govoriti u superlativima. Ako to prenesemo u statistiku iz iste se dade iščitati, navodi Jurina, kako je na području grada ostvaren rekordan broj posjeta (više od 160.000) i noćenja (više od 950.000), a po prvi je put, na našem području, nadmašena i brojka od 13.000 gostiju registriranih u jednom danu.

Prema učešću u ukupnom broju dolazaka i noćenja glavna tržišta i nadalje su Njemačka, Slovenija, Italija, Austrija i Nizozemska. Najznačajniji porast ostvarilo je njemačko tržište bilježeći povećanje od 14% u dolascima i noćenjima te austrijsko bilježeći rast od 7% u dolascima i 8% u noćenjima. Prema strukturi dolazaka po vrsti objekta prednjače kampovi (46%), zatim apartmani (36,3%) i hoteli (17,4%), dok prema strukturi noćenja po vrsti objekta prednjače također kampovi (46,4%), koji su za sobom još jednom ostavili apartmane (39,4%) i hotele (14%). Udio Grada Krka u dolascima u odnosu na ostala otočna mjesta iznosi 25%, udio Baške 23%, Omišlja 18%, Punta 15%, Malinske 12%, Dobrinja 7% i Vrbnika 1%. Udio Grada Krka u strukturi noćenja u odnosu na ostala otočna mjesta iznosi 24%, udio Baške 24%, Omišlja 16%, Punta 14%, Malinske 12%, Dobrinja 8% i Vrbnika 2%. Uzimajući u obzir najveći broj dolazaka i noćenja na otoku, zaključuje Jurina, grad Krk preuzeo je titulu najjačeg turističkog mjesta najturističkijeg hrvatskog otoka.

Rasprava o funkcionalnom marketingu kao jednoj od primarnih zadaća Turističke zajdenice startala je predstavljanjem inicijative organiziranog čišćenja plaža - Volim Hrvatsku, u čemu tradicionalno sudjeluje značajan broj volontera, te akcije podizanja Plavih zastava koje predstavljaju najpriznatiji model ekološkog odgoja i obrazovanja, kada je u pitanju briga za more i obalni pojas. Inzistiranje na turistima što atraktivnijem okolišu nastavljeno je ulaganjem u redovno održavanje i markiranje šetnica. Potom su analizirane održane kulturno-zabavne manifestacije čiju organizaciju u cijelosti ili dijelom potpisuje Turistička zajednica, a zaista bogata niska različitih događanja podijeljena je u dvije cjeline. U tematske manifestacije tako su potpali Krčki karneval, Drobnica fest, Putevima zlatnih kapi krčkog blaga, Krk Spring Bike Adventure, Beach Balance, Krčki sajam, Dani smokava i Bodul Bike, dok su kao ostale označene Uskršnji doručak, Mala škola brodogradnje, EU.4ija, Croatia Open, Krčka jedra, Krk Open i MI.12.

Osobita pozornost bila je usmjerena na ovogodišnje 489. izdanje Krčkog sajma kao najveće i najzahtjevnije manifestacije u organizaciji Turističke zajednice, koji je brojne posjetitelje, pored niza koncertnih i folklornih programa, iznenadio različitim zabavnim sadržajima poput drugog po redu natjecanja u ručnom rezanju pršuta, pomorske bitke u bačvama inspirirane stihovima antičkog pjesnika Marca Lucana te muzičkog vatrometa koji je, obzirom na pozitivne komentare, još jednom opravdao očekivanja. Od ostalih inicijativa izdvojeno je sudjelovanje u financiranju novih HOT spot točaka na području grada te nastavak rada na projektu Dar iz Krka u okvirima kojeg se jednom godišnje raspisuje natječaj za prijavu rješenja originalnog krčkog suvenira. Dosad prihvaćeni suveniri ove su godine okupljeni u prigodnom katalogu, a mogu se razgledati i kupiti u prostoru Turističko-informativnog centra.

Pored statistike pridjev izvrsna ovoj su godini priskrbile i osvojene nagrade. Naime, u ovogodišnjoj 17. po redu akciji Turistički cvijet - Kvaliteta za Hrvatsku koju već tradicionalno provode Hrvatska radiotelevizija i Hrvatska gospodarska komora, grad Krk (zajedno s Dubrovnikom i Zadrom) bio je nominiran u vodećoj kategoriji najboljih velikih destinacija Jadrana. Jednako uspješnim pokazao se i Valamar Koralj Romantic Hotel koji je osvojio drugo mjesto u kategoriji najboljih jadranskih hotela s 3*, dok je Kamp Glavotok zaslužio posebno priznanje za eko-kamp. Nagrade nisu zaobišle ni promidžbu o čemu svjedoče priznanja koja su na 16. Međunarodnom festivalu turističkog filma dodijeljena promidžbeno turističkom filmu Lovrečeva u Krku kojeg potpisuje fotograf Ivica Brusić Brujo, dok je autor glazbene podloge MIK-ovac Aleksandar Valenčić.

U drugom dijelu Skupštine razmotren je prijedlog Programa rada Turističke zajednice za narednu godinu. Tako su ukupni prihodi i rashodi planirani u iznosu od 4.200.000,00 kn što u odnosu na ovogodišnje, koji su (prije rebalansa) iznosili 3.840.000,00 kn, govori u prilog povećanju od 9%, opravdanom, pored ostalog, ovogodišnjim izvrsnim rezultatima. Rashodovne pozicije tako uglavnom ostaju na ovogodišnjoj razini, izuzev značajnijeg povećanja vezanog uz marketing, točnije offline komunikaciju (oglašavanje u promidžbenim kampanjama javnog i privatnog partnerstva, udružene aktivnosti s Turističkom zajednicom Kvarnera te tisak brošura i ostalih materijala).