Deutsch

Predstavljeni ovogodišnji turistički rezultati

Predstavljeni ovogodišnji turistički rezultatiU Maloj gradskoj vijećnic, 28. studenog 2014. godine, održana je prva sjednica novog saziva Skupštine Turističke zajednice Grada Krka koju su zajednički moderirali njezin predsjednik Darijo Vasilić i direktorica Turističkog ureda Nataša Jurina.

Nakon što je jednoglasno usvojena Službena bilješka s prethodnog zasjedanja te verificiran mandat Šima Opačaka kao novog predstavnika Hotela Bor u Skupštini Turističke zajednice, Nataša Jurina podnijela je Izvješće o radu za 2014., prezentiravši i ovogodišnje financije, odnosno, zbog povećanih prihoda, rebalans Financijskog plana. Kako je istaknula na samom početku, ovogodišnji se rezultat, unatoč blagom padu, jako približio prošlogodišnjem, što znači da i 2014. možemo smatrati izuzetnom, budući da je 2013. godine u odnosu na prethodnu zabilježen rast od čak 6%. Ako to prenesemo u statistiku iz iste se dade iščitati, nastavlja Jurina, kako je na području Grada Krka, između 01. siječnja i 30. rujna, kada se događa i najveći broj aktivnosti, ostvareno¬ ukupno 158.067 dolazaka i 939.514 noćenja, što u obije statističke činjenice, u odnosnu na prethodnu godinu, govori u prilog smanjenju od 1%. Prema učešću u ukupnom broju dolazaka i noćenja glavna tržišta i nadalje su Njemačka, Slovenija, Italija, Austrija i Nizozemska. Najznačajniji porast ostvarilo je njemačko tržište bilježeći povećanje od 6% u dolascima i 8% u noćenjima, za kojim slijede nizozemsko i austrijsko. Prema strukturi dolazaka i noćenja po vrsti objekta i nadalje prednjače kampovi, zatim apartmani i hoteli, međutim dok smještaj u kampovima, ako se promotre noćenja, bilježi rast od 3%, onaj u apartmanima iznenadio je padom od 5%, što predstavlja temu o kojoj će se sigurno raspravljati u narednom periodu. Udio Grada Krka u dolascima u odnosu na ostala otočna mjesta, tumači Jurina, iznosi 25%, udio Baške 22%, Omišlja 19%, Punta 13%, Malinske 12%, Dobrinja 7% i Vrbnika 1%. Udio Grada Krka u strukturi noćenja iznosi 25%, udio Baške 22%, Omišlja 17%, Punta 14%, Malinske 13%, Dobrinja 8% i Vrbnika 2%. Uzimajući u obzir najveći broj dolazaka i noćenja na otoku, zaključuje Jurina, Grad Krk je i ove godine zadržao titulu najjačeg otočnog turističkog mjesta.

Rasprava o funkcionalnom marketingu kao jednoj od primarnih zadaća Turističke zajdenice startala je predstavljanjem inicijative organiziranog čišćenja plaža - Volim Hrvatsku, u čemu tradicionalno sudjeluje značajan broj volontera te akcije podizanja Plavih zastava koje predstavljaju najpriznatiji model ekološkog odgoja i obrazovanja, kada je u pitanju briga za more i obalni pojas. Inzistiranje na turistima što atraktivnijem okolišu također se nastavilo s ulaganjem u redovno održavanje i markiranje šetnica.

Potom su analizirani održani kulturno-zabavni sadržaji čiju organizaciju u cijelosti ili dijelom potpisuje Turistička zajednica, a bogata niska različitih manifestacija, za koje se izdvaja najznačajniji dio proračunskih sredstava, točnije 760.475,18 kn, predstavljena je u dvije cjeline. U tematske su tako potpali Krčki karneval, Drobnica fest, Putevima zlatnih kapi krčkog blaga, Scuba fest, Krk Spring Bike Adventure, Pozdrav ljetu, Beach Balance, Krčki sajam, Dani smokava i Bodul Bike, dok su kao ostale izdvojene Uskršnji doručak, Liburnija Orienteering Meeting, izložba na otvorenom Prijatelj mora - Crno/bijelo '60-ih, Krčaka jedra i dokumentarno-izložbeni projekt MI.14 - nagrade & događanja. Osobita pozornost bila je, posve zasluženo, usmjerena prema ovogodišnjem jubilarnom 490. izdanju Krčkog sajma kao najvećoj i najzahtjevnijoj manifestaciji u organizaciji Turističke zajednice koja brojnim posjetiteljima već tradicionalno nudi program na čak četiri pozornice, sjedinjujući zabavne, kulturne, folklorne i povijesne motive, od popularnih koncerata na krčkoj rivi, preko jedinstvenog natjecanja u rezanju pršuta, pa sve do oživljene antičke, srednjovjekovne i renesansne prošlosti.

Od ostalih inicijativa izdvojeno je puštanje u promet novog virtualnog višejezičnog vodiča Putevima grada povijesti i kulture. Radi se o korisnoj aplikaciji što je pokreću GPS senzori mobilnih ili tablet uređaja koji korisnike vode i upoznaju sa četrdesetak lokacija duž krčke starogradske jezgre kako bi im se što plastičnije ukazalo na bogatu i zanimljivu prošlost tisućljetnog grada. Pored toga, pružena je podrška eko-inicijativi Plava vreća, ali i nastavljen rada na projektu Dar iz Krka u okvirima kojeg se jednom godišnje raspisuje natječaj za prijavu rješenja originalnog krčkog suvenira. Govoreći o edukaciji spomenute su uspješne radionice namijenjene ugostiteljima i privatnim iznajmljivačima, prva priređena u suradnji s Klubom Gastronaut, a potonja s tvrtkom Heraklea.

Da se mnogo ulaže i dobro radi svjedoče i ovogodišnja priznanja, najprije ona dodijeljena na Danima hrvatskog turizma, u akciji Turistički cvijet - kvaliteta za Hrvatsku, i to prvo mjesto Kampu Krk u kategoriji najboljeg srednjeg kampa na Jadranu te drugo mjesto Valamar Koralj Romantic Hotelu u kategoriji najboljeg hotela na Jadranu s 3*. U akciji Naj kamp Adria, koju potpisuje slovenski kamping portal avtokampi.si, nagrade su primili najbolji hrvatski i slovenski kampovi, a među njima kampovi Ježevac i Bor, dok je Turističkoj zajednici otoka Krka na 21. Interstasu, međunarodnoj smotri turizma, filma i krajobraza, uručena prestižna međunarodna turistička nagrada Zlatni Interstas.

U drugom dijelu Skupštine razmotren je prijedlog Programa rada Turističke zajednice za narednu godinu iz kojeg je vidljivo kako su ukupni prihodi i rashodi planirani u iznosu od 4.170.000,00 kn. Analizirajući njegove stavke, istaknuta su novouvedana, odnosno povećanja izdvajanja među kojima i ulazak u Program Hrvatska 365 te sudjelovanje na nadolazećem sajmu kampova koji se svake godine organizira u Stuttgartu, a kojem je 2015., kao regija, partner upravo Kvarner.

Na kraju zasjedanja, nakon usvajanja Odluke o izvršenju Financijskog plana Turističke zajednice Grada Krka za 2015. godinu, u Turističko vijeće Turističke zajednice otoka Krka, pored Darija Vasilića imenovana je Svjetlana Volarić, dok će interese Turističke zajednice Grada Krka u Skupštini Turističke zajednice otoka Krka zastupati Mile Pavlica, Zoran Morožin, Tatjana Frančišković, Vesna Depope, Lucija Petrak i Sanjin Barbalić. Novom predstavnicom tvrtke Hoteli Krk d.d. u Vijeću Turističke zajednice Grada Krka izglasana je Tatjana Frančišković.